this is home

Heej bloggen, dagarna flyter på och i dag stormade den i väg, haha okej! mitt språk är lite kontigt men dagarna har flytit på snart är det GLOBEN, :D är så taggad. Det ska bli skit kul. Men det jag menade med stormade är att i dag har det stormat som jag inte har sätt på länge. Det har varit kalt och när du går så rubbas man av vinden, helt sjukt. Det började lite i morse och blev bara värre. På Em när jag cyklade från röda till agria så kunde jag inte hålla cykeln rak för det blåste så mycket.
I Måndags var det KZ, vi fick sluta tidigare som var mycket skönt, sen på kvällen firade vi Matilda som fyllde 16 år grattis i gen gumman.
I dag har vi haft teori med Agneta som är grym. Hon pratade om ryttarens hjälper och vad som är naturligt för hästen och vad som är onaturligt samt om ung hästen hur man börjar och till man får en utbildad häst. Det var mycket intressant hennes lektioner jag är så fokuserad så det är sjukt. Öronen är spetsade och jag skriver ner på papper, jag skulle vilja att hon förmedlade hennes erfarenheter till min hjärna, då hade jag varit grym.
Jag red en häst som heter Celine i dag, hon var mycket känslig och blev sur i bland. Vi hade hoppning, vi tränade på inverkan, hela terminen har vi tränat på sits men nu har vi utvecklat oss till inverkan som jag själv tycker är kul. Vi fick räkna galopp språng och rida på speciellt antal. Jag satte alla utan problem, duktiga häst :D.
Men nått jag har fått problem med är att jag har så himla stort kontrolbehov, när jag börjar och ända vi ska trava av, så låser jag min hand och gärna vill sitta så perfekt så jag blir för stark med mitt överliv. På Celine märkte man det tydligt. Jag pratade med anna klara om det och hon sa samma sak. Det är så när jag travar av så går hästarna så himla fint för mig, för då har jag ingen press utan då släpper jag. Och då funkar allt nu ska vi hitta den känslan hela tiden, sen har vi det.
Här är bild på SMR10
Ska plugga nu, Hare bra/ MJ

Kommentarer
Postat av: Ida

Hur ofta rider ni? :)

2010-11-23 @ 19:49:56
URL: http://excelsa.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej hej. diggar din blogg ;)

2010-11-29 @ 19:39:03
URL: http://teslans.blogg.se/
Postat av: Anonym

saknar din blogg!

2010-12-13 @ 15:23:28
Postat av: Anonym

haha, glömde skriva att det var drivbild, men inlagt nu. :D <3

2010-12-19 @ 00:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0