On the train

Heej bloggen sitter på kollbäcks station nu ska åka med tåget som går 18.14. Som ni fattar ska jag till stockholm jag ska till hem nummer 1. De har blivit så att nu har jag två hem stockholm är hem 1 och strömsholm är hem 2. Jag vet att jag har varit dålig på blogga ska försöka skärpa mig men jag hinner som inte. Jag har fotat en massa men bilderna ligger bara på mobilen. I helgen ska jag lägga in alla bilder så får ni se.

Kan berätta om i dag, jag gick upp kl 07.00 och pluggade klart uppgiften i hästkunskap blev faktis nöjd. Man skulle skriva om zebran i stallet, det var rubriken men den handlade om att man skulle se hur hästen har förändras och vad har man gjort av hästen från början när de var vilda.
Sedan hade jag lunchfodring och jag börjar bli bra på det här nu jag vet exakt hur de ska fungera. Känns bra.
I dag hade vi lektion också, det var dressyr för hippologen. Jag fick rida en som hete Myrton, det var mycket känslig den står i vita stallet. Men den var känslig, jag var tvungen att ändra på min ridning och ha sy händer för att den inte skulle få panik, och de behövs jag behöver träna på det. Men den var lite för känslig tycker jag, fast de var kul när man skulle gå fram i trav eller gallop flög den i väg även fast man var så lugn. I gallopen fick den lite fnatt också men de var bara kul. I onsdags red jag också en häst som ville busa lite, men de gick jätte bra.

Vi har också fått veta nu vilken sköthäst vi ska ha och jag fick såklart Gangster Boy som jag ville och det känns jätte bra. Ville verkligen ha honom, har sköt om honom mycket nu också, och han är jätte mysig en liten flört kille och de gillar vi.

Men snart kommer tågen så jag ska sluta nu,
Stockholm här kommer jag :D
/MJ

Kommentarer
Postat av: N

sv: vi hade John :)

2010-09-12 @ 18:57:57
URL: http://blackijacki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0